09 March 2012

dia masih begitu ...

dah seminggu lebih dia terlantar kat hospital.
aku hnya mampu bg semngat dan dorongan je dr jauh .
nak dekat , mmg aku tak mampu . 
jarak memisahkan semua tuu.
sorry syg . :'(



setiap hari ...
aku akn buat perkara yg same. 
kejutkan dia bagun tidur . suruh dia solat subuh.
walaupun aku tahu dia tak mempunyai kudrat utk lakukan itu.
tiap2 hari aku akan pastikan aku msg dia,
tnya khbar dia, pkmbangan dia..
walaupun tiada jawapan atau pon respon dr dia..
aku tetap rasa bhgia.
yaa , BAHAGIA !
bila hari2 aku dengar rintihan dia. aku rasa sebak sgt ,
tetapi aku bersyukur sebab aku masih lagi di sisi dia.
aku mampu ntuk bg sokongan kpd dia.


tapi jujur..
hari2 aku rasa yg teramat sedih,
aku tak snggup lihat penderitaan dia lagi.
aku yg tak snggup .
dan dalam masa yg sama
pikiran aku akan berputar ligat pikirkan perkare yg bukan2.
YA ALLAH, adakah ini satu dugaan-MU ya ALLAH ?
dugaan utk kau mnguji sejauh mana kuatnya imanku ?
sejauh mana cintaku kpdnya ..




jika itu jawapannya, aku pasrah ya ALLAH,
aku redha ya ALLAH .
sesungguhnya KAU tahu apa yg terbaik utk hamba-MU ini .