01 February 2013

Lihat Sana Nilai Sini ~




 solah imadun din 






Dulu waktu sekolah rendah, kalau DATANG LAMBAT, kena denda kutip sampah sekitar kawan sekolah.
Naik sekolah menengah, kalau DATANG LAMBAT, pengawas ambik nama dan cikgu disiplin akan sebut nama waktu perhimpunan. Kena denda juga kutip sampah atau cuci tandas. (akulah pengawasnya tu)
Masuk universiti, kalau DATANG LAMBAT ke kuliyyah, lecturer potong 'carry mark'. Ada juga yang terus tak boleh masuk,lecturer kunci pintu. (mcm aku lah tu) hehe
Bila dah bekerjaya, kalau DATANG LAMBAT, bos akan marah, bonus, kenaikan gaji terjejas. Bahkan kalau selalu sangat, HR akan hantar showcause letter. kan?

Tapi...

Kalau DATANG LAMBAT solat jemaah, samada tertinggal rakaat pertama atau bahkan kalau datang ketika tahiyyat akhir, Allah tetap beri ganjaran 27 kali pahala. Tak kena tolak jadi 20, 10 atau 7. Tetap juga 27. Cuma pahala afdhalnya yang mungkin berbeza di sisi Allah..
Allahuakbar... Betapa Allah sangat sayangkan hambaNya. :'(

No comments: