02 May 2013

Jika Dia Takdirku..


Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
Engkau telah menciptakan dia dengan mempertemukan aku dengannya..
Terima kasih untuk saat2 indah yang telah kami lalui bersama…
.Aku datang bersujud di hadapanMu..
Sucikankan hatiku ini Ya Allah…
Sehingga aku dapat melaksanakan kehendak dan rencana Mu dalam hidupku..

Ampunkanlah segala dosa-dosa kami yang terdahulu. Sesungguhnya kami insan biasa yg sentiasa khilaf dan alpa.
Ya Allah..jika Engkau ciptakan dia untukku ..
Kau satukanlah hati2 kami..
Bantulah aku mencintai,mengerti dan menerima dia seadanya
Berikan aku kesabaran untuk memenangi hatinya…
Redhai dia agar dia juga mencintai,mengerti dan menerima aku dengan segala kekurangan sebagaimana yang telah Engkau ciptakan…




Ya Allah yang Maha Pengasih…
perdengarkanlah doaku ini..
Lepaskanlah aku dari keraguan ini
Menurut kasih dan kehendak-Mu..
Aku mengerti bahawa Engkau sentiasa memberikan terbaik untukku…
Dugaan ini mengajarku untuk semakin dekat dengan-Mu
Yang membimbing aku menuju cahaya hidayah Mu
Ajarkan aku untuk tetap setia dan sabar..
Menanti tibanya waktu yang telah Engkau tentukan…
Jadikanlah ia mengikut kehendak Mu dan bukan kehendakku…
Yang menjadi dalam setiap kebahagiaan hidupku…
Ya Allah dengan rahmat dan kasih sayangMu Engkau pekenankan dan kabulkanlah doa pemohonMu ini….



No comments: